neljapäev, 4. aprill 2019

4. päev

Sloveenia ringreis.

4. aprill on plaanitud Sloveeniat tutvustav reis. Päev oli ülipikk ja muljeterohke.
Reisi alustasime hotelli eest kell 9.00 ja esimene peatus oli  Sloveenia pealinnas Ljubljana. Tutvusime linnaga, mida tutvustas meile Zladko.

Ees ootab ringreis Ljubljana kindluses

Vaade Ljubljana kindlusest linnale.

Järgmiseks võtsime ette pikema sõidu, mis viis meid Postojna koobastesse. Koopad on avastatud juba üle 200 aasta tagasi, nende pikkus on 24 km.  Need koopad on tuntud mitte ainult Sloveenias, vaid kogu maailmas. Koobas koosneb erinevatel aastatuhandetel tekkinud vee tilkumisest ja mineraalidest, mille tagajärjel on tekkinud stalaktiidid ja stalagmiidid. Mõlemad on esindatud erinevate värvivalikutega, sõltuvalt sellest milliseid mineraale vesi kandis koopasse (raud, savi jne). Koopa all voolab jõgi.
Ringkäik koobastesse algab adrenaliinirohke rongisõiduga, mis ehitati kümmekond aastat tagasi. Imetlusväärsete kohtade vaatamine võtab üsna palju aega. Koobastes on temperatuur 10 kraadi juures, nii et riietage soojalt.
Koopas elab 150 eri liiki elusolendeid, nende hulgast suurim on valge salamander.

Edasi sõitsime vaatama Savica juga, mille vesi langeb 75 meetri kõrguselt ja selle nägemiseks tuli meil mööda treppe vihmas päris kõrgele  ronida.

Bledi järv asub 450 m kõrgusel merepinnast. Tegemist on järvega, mis on üle 2 km pikk. Bledi järve keskel asub ainuke looduslik Sloveenia saar, mille peal on kirik. Lisaks sellele asub järve kaldal Bledi kindlus.

Külastasime samuti kohalikku  juustutalu, kus sai maitsta ja  kaasa osta kohapeal valmistatud erinevaid juustusid, jogurteid, toorpiima, kohupiima, võid.
www. kmeckisiri.si

Juustupoe avamise ootel.

Päeva lõpetasime 21.00 koos meie igaõhtuse jäätise portsuga, mille oleme ostnud meie hotelli lähedal olevast populaarsest jäätise müügikohast. Blogi  kirjutamine toimub jäätise söömise ajal. See toimub igal õhtul ja võtab paar tundi, sest meie internet ei ole meiega koostööaldis.